
Merete Moe
Professor

Professor
Merete Moe
Departments
Faggruppe for pedagogikk | Institutt for pedagogikk
Cristin ID
25208Dissemination
- Academic lectureOn Equal Terms? The Academia Meets the Field of Practice
- Academic lectureHvordan utvikle gode samskapingsprosesser mellom barnehagefeltet og høyskolen?
- Academic lectureActing in/with complexity– exploring affective leadership in ECECs
- Academic lectureImproving relevance in the early childhood teacher education through co-creation
- Academic lectureImproving relevance of the education of early teachers through co-creation based partnership
- Academic lectureSubjectivity constructions in striated and smooth student team spaces
- Academic lectureStudents teamwork and meta-communication as experimental learning
- Academic lectureDiffraction apparatuses and new roles, practices and research affects
- Academic lectureLeadership in Motion III: Reasearch affects
- Academic lectureLeadership in Motion II: Supporting leadership
- Academic lectureVad händer när materien blir aktör?
- Academic lectureLeadership in movement I: Close leadership
- Academic lectureBarnehageledelse i bevegelse I: Kraftfulle ledelsesøyeblikk. Barnehageledelse i bevegelse II: Nærledelse i praksis
- LecturePaper discussion groups, supervising research fellows.
- LectureAutobiography – how your personal sociology connects to the world
- Academic lectureDiffractions and entanglements of leadership and leader team roles
- Academic lectureLeadership productions, diffractions and vibrations
- LecturePresentasjon av kapittel 11: Ritonellen av Deleuze & Guattari (2015) som grunnlag for filosofisk samtale i det skandinaviske nettverket "Post approaches to education" NERA 22.
- LectureDeleuze, Guattari – Verken Fugl eller Fisk. En filosofisk samtale med utgangspunkt i forestillingen og Kapittel 11 Omkvædet av Deleuze & Guattari
- Academic lectureStriated and smooth leadership spaces
- Academic lecturePoeticalization and storying Sissel
- Academic lecturePoeticalization and storying Sis and work and
- Academic lectureGovernmentality and health politics in Early Childhood education and care
- Academic lectureChronotopes of the polyphonic embodied self
- Academic lectureDialogic relations in healthy organizations
- InterviewDer mennesker tør å sette seg selv på spill
- Academic lectureThe polyphonic embodied self
- PosterA dialogical interplay between Bakhtin & Foucault; prosjektpresentasjon
- Academic lectureDialogue as a health promotional factor
- Academic lectureDialogens kraft for langtidsfriske medarbeidere
- Academic lectureDialogens rolle i barnehagens helsefremmende arbeid
- Academic lectureGolden moments in preschools as learning organizations
- Academic lectureGyldne øyeblikk i barnehagen som lærende organisasjon
- PosterEn meningsfull jobb i barnehagen som lærende organisasjon
- Academic lectureThe power of dialogue in preschools and learning organizations
- Academic lecturePre-schools as Learning Organizations
- PosterBarnehagen som lærende organisasjon
- Academic lectureLangtids friskhet og yrkesstabilitet i barnehager - fokus på ledelse og lærende organisasjoner
Publications
- Academic articleProcesses of subjectification through students’ teamwork – openings for sound professional judgment
- Academic anthology/Conference proceedingsBarnehageledelse i bevegelse
- Academic chapter/article/Conference paperPerspektiver på ledelse
- Academic chapter/article/Conference paperLedelse i dialogiske, improviserende og performative bevegelser
- Academic chapter/article/Conference paperBevegelser i styrers ledelse av pedagogisk arbeid
- Academic chapter/article/Conference paperBevegelser i barnehageledelse
- Academic chapter/article/Conference paperLedelse med faglig skjønn og dømmekraft
- Academic monographBarnehageledelse i bevegelse
- Academic articleResearching research affects: in-between different research positions
- Academic chapter/article/Conference paperBarnehagen som forskningsarena
- Academic articleBarnehageledelse i bevegelse – nær/ledelse i praksis
- Academic chapter/article/Conference paperLeadership diffractions, vibrations and productions - perspectives from Norway
- Academic articleStriated and Smooth Leadership Spaces
- ReportBarnehageledelse i bevegelse (Bib) Forsknings- og utviklingsarbeid i tilknytning til Trondheim kommunes ledelsesutviklingsprogram og opprettelse av nye avdelingslederstillinger
- Academic articlePoeticalization and Storying; www.mmm.com
- Academic articleThe Polyphonic Embodied Self and Educational Organization: A Case of Theory Transplantation
- Feature articleDette blir en thriller: Språknorm eller bemanningsnorm?
- Academic monographDialoger og helsebyggende relasjoner i barnehagen
- Doctoral dissertationBarnehagen som dialogisk og helsebyggende arbeidsplass - med mennesker som tør å sette seg selv på spill…
- ChapterEn barnehage for alle - med inkludering som overordnet mål
- Academic chapter/article/Conference paperJobben skal være helsefremmende og meningsfylt
- Academic chapter/article/Conference paperDialogens utviklingskraft
- Academic chapter/article/Conference paperBarnehagen som lærende organisasjon
- Academic chapter/article/Conference paperLangtidsfriske og stabile arbeidstakere
- Popular scientific chapter/articleEn barnehage for alle - med inkludering som overordnet mål
- Article in business/trade/industry journalForeldre i brukerdialog
Research projects
- OngoingBarnehagens flate struktur? Myndighet i barnehageledelse i møtet mellom nåtid og datid
- OngoingImproving relevance in the education of early childhood teacher education through co-creation based partnership
- OngoingHvordan utøves og ledes samskapte læringsprosesser i partnerskapet mellom barnehagelærerutdanningen og barnehagene og hvilke kunnskaper trer frem?
- CompletedBarnehageledelse i bevegelse
- CompletedBarnehageledelse i bevegelse
- OngoingEducating leaders for a world not-yet-seen
- CompletedBarnehageovertakelse for lederutdanning til vår ikke-før-sette verden